Bezbariérové MHD Praha

Autobusy

Hlavní město podle svých údajů má až polovinu svého vozového parku v nízkopodlažní úpravě. Na webu dopravního podniku najdeme i seznam tzv. garantovaných linek. U nich se v jízdním řádu objevují spoje označené piktogramem invalidního vozíku. U takto vyznačeného spoje dopravce garantuje, že bude nízkopodlažní.

Praha také provozuje dvě speciální nízkopodlažní linky H1 a H2, které zajišťují spojení okrajových částí Prahy s centrem a částečně kompenzují bariérovou některých stanic metra. Jejich trasu a jízdní řád najdete na webu Pražského dopravního podniku.

Tramvaje

Nízkopodlažní tramvaje se poprvé objevily na pražských tratích v roce 2005. Od té doby dopravní podnik nakupuje nové vozy tohoto typu. Opět podobně jako u autobusů, dopravce garantuje na určitých linkách označená vozidla jako bezbariérová. Podrobný přehled najdete v seznamu nízkopodlažních tramvajových linek.

Metro

Co se bezbariérových přístupů týče, nejhůře je na tom v Praze metro. Ačkoliv je patrná snaha situaci zlepšit, rekonstrukce stávajících stanic probíhají pomalu. Momentálně se chystá rekonstrukce stanic Anděl, Můstek a I. P. Pavlova.

Nejhorší je situace v centru u linek A a B. Naprosto nepochopitelně řešené jsou také zastávky Nové Butovice a Smíchovské nádraží. Ve stanicích jsou umístěny schodišťové plošiny, které vedou z a na nástupiště, ovšem nikoliv již do úrovně ulice.

Aktuální mapku bezbariérovosti stanic naleznete zde.  Existuje také možnost využít nákladní výtahy. Bohužel toto řešení umožňují pouze stanice Roztyly, Opatov a Nádraží Holešovice. Abyste mohli nákladní výtah používat, potřebujete speciální povolení. Bližší informace o této možnosti najdete na webu DPP.